pondělí 8. listopadu 2010

Mé dojmy z hraní s Microsoft Kinect

Na taneční akci Transmisson v Praze, na které jsme byli s přítelkyní, jsem měl možnost vyzkoušet si Microsoft Kinect. Na místě byli dvě konzole s kinectem a hrami Kinect Sports a Kinect Adventures.
Po chvilce koukání a chození kolem jsem se odhodlal, že to vyzkouším a udělám divadlo pro přihlížející :-) První hrou, kterou jsem hrál, je bowling ze sady sports. Je to zvláštní nemít v ruce ovladač a ovládat hru pouze tělem. Po chvilce jsem si ma to zvyknul. Rozeznávání pohybu je dobré s mírným zpožděním. Při hraní jsem dělal skutečné pohyby, jako kdybych hrál opravdový bowling. Už na třetí pokus se mi povedlo dát strike. Na obrazovce je teploměr, který ukazuje, jaký směr koule dostala. Po chvilce hraní nebudete mít problém dávat strike pořád. Další hrou, kterou jsem si vyzkoušel, byla jízda na člunu ze sady Kinect Adventures. U téhle hry se mi odezva zdála lepší než u bowlingu. Stojíte na jedoucím člunu, který jede po proudu řeky a pomocí náklánění, skoků a pohybu rukou se snažíte překonávat nastražené překážky a sbírat body v podobě jakýchsi bublin. Hra je zábavnější než bowling vzhledem k měnícímu se okolnímu prostředí. Grafika obou her byla pěkná.
Co se týká mého názoru na tuto technologii, tak je to opravdu pokrok v ovládání her a pro občasné vyblbnutí s kamarádem nebo s rodinou je ideální. Nedá se však použít na všechny hry a to hry, u kterých potřebujete dokonalou přesnost a rychlost ovládání. Microsoft sice slibuje, že pro kinect budou v budoucnu plnohodnotné hry, ale podle mě to bude jen v určitých pasážích, kdy na chvilku odložíte ovladač z ruky a použijete pro ovládání svoje tělo. Jsem rád, že jsem si Kinect mohl vyzkoušet, ale protože mám rád propracovanější hry s přesnějším ovládáním, tak asi zůstanu u své ps3 s dualshockem a playstation move.

Žádné komentáře: